Hogyan készítsünk gyermeknadrágot megunt felnőtt nadrágból?


Sok otthonban van olyan ruha, amelyet őrizgetünk, de felvenni már nem fogjuk. Ezekből is készíthetünk valami újdonságot.
Egy 38-as felnőtt nadrágból is lehet gyermeknadrágot varrni. Ha nagyobb nadrágunk van, akkor még jobb.
Van, akinek szabásminta kell a nadrág kiszabásához, de egy varrni tudó, gyermeke méreteit, igényeit ismerő anyukának ez nem nagy feladat még akkor sem, ha „szemre” szab.
A felnőtt nadrág ülepét vesszük kiindulópontnak. A combnál a legszélesebb az anyagunk, ezért kell innen kiindulnunk. A mintát (ez lehet, egy másik gyermeknadrág is vagy a szabásminta) ráhelyezzük a kiterített nadrágra. Úgy illesztjük, hogy az esetleges anyaghibák ne essenek bele a gyermeknadrágnak szánt anyagrészbe.
Ha egyébként jó az anyagunk, akkor kiszabhatjuk úgyis a gyereknadrágot, hogy az eredeti nadrág belső varrása lesz a gyermeknadrág belső varrása is. Ezzel időt spórolunk.
Arra kell vigyázni, hogy a gyermeknadrágnak mind a négy oldalát szimmetrikusan kiszabjuk. Tehát, ha az régi ruhának a színén kezdtük el szabni, akkor végig ilyen módon szabjunk. A gyermeknadrághoz két eleje kell és két hátulja. Az egyik lesz a jobb nadrágszár, a másik a bal, ezért vigyázzunk arra, hogy „tükörképek” legyenek.
Ha kiszabtuk, akkor össze kell varrnunk a fonákján. Ha az anyag megkívánja, akkor a foszlást megakadályozzuk egy cikkcakk sor varrásával is. A derekát lehajtjuk, s gumiházat készítünk. Aki ügyesebb, az külön derékrészt varrhat rá, mert így azért csinosabb.
Az eredeti anyagból biztosan maradt még annyi, hogy kis díszzsebet is varrjunk rá. Ha kislánynak varrjuk, akkor varrhatunk egy fodrot is az aljára. Nagyon cuki lesz!
Ha van otthon valamilyen felvarrható figuránk, azt is rádolgozhatjuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések